http://www.naftemporiki.gr/news/cstory.asp?id=1807616
Η ΠΝΟ διαμαρτύρεται για την άρση του καμποτάζ, δηλαδή να επιτρέπετε σε ένα κρουαζιερόπλοιο με ξένη σημαία (άρα με ξένο πλήρωμα) να έχει την Ελλάδα σαν τόπο αφετηρίας και τερματισμού μιας κρουαζιέρας.
Το καμποτάζ κάποτε δημιουργήθηκε για να προστατέψει τον Έλληνα ναυτικό. Είχε μια λογική φαντάζομαι αλλά τώρα ;;
Ας υποθέσουμε ότι με την άρση του καμποτάζ θα χρησημοποιήσουν τον Πειραιά / Πάτρα / Χανιά κλπ βάση ξένα κρουαζιερόπλοια με ξένο πλήρωμα. Τι θα χάσουμε ? Σίγουρα δεν θα βρεί δουλειά ένας Ελληνας ναυτικός. Ίσως χάσουν την δουλειά τους και μερικοί Έλληνες που εργάζονται σε πλοια με Ελληνική σημαία. Τι θα κερδίσουμε όμως ; Απο την κρουαζιέρα γενικά :
- Κάθε κρουαζιερόπλοιο μεταφέρει 1500 + (ματσωμένους κατα κύριο λόγο) επιβάτες που στα λιμάνια ξεχύνονται και ξοδεύουν
- Οι μισοί κάνουν εκδρομές άρα τουλάχιστον 15 πούλμαν δουλεύουν και τους πάνε Δελφούς, κλπ όπου θα φάνε θα πιούνε και θα ξοδέψουν
- Το πλοίο θα αγοράσει τρόφιμα απο Ελλάδα
Απο το να χρησημοποιηθεί η Ελλάδα σαν βάση :
- Θα κινηθούνε καραβιές ανθρώπων απο τα αεροδρόμια στα λιμάνια
- Θα φτιαχτούν υποδομές στα λιμάνια γιατί το πλοίο θα έχει βάση εδώ και δεν θα είναι απλά περαστικό για 12 ώρες
- Θα δουλέψουν πολλές παρα-ναυτιλιακές εταιρίες (λογιστές, δικηγόροι, τράπεζες, τροφοδότες, επισκευαστές)
- Θα έχει αυξημένα έσοδα ο ΟΛΠ απο τον ελλιμενισμό.
- Αρκετοί από τους ταξιδιώτες θα συνδυάσουν την κρουαζιέρα με μια μεγαλύτερη επίσκεψη στην Ελλάδα
Αρα το ισοζύγιο είναι θετικό και καλώς (για την οικονομία γενικότερα) να αρθεί το καμποτάζ.
Τα συνδικάτα όμως δεν ενδιαφέρονται για όλα αυτά παρα μόνο για τον ευατό τους. Θα χάσουν δουλειά τα μέλη μας ; Θα τα κλείσουμε όλα και δεν μας ενδιαφέρουν οι άλλοι !! Και πά στον κόρακα έχουν δικαίωμα να απεργήσουν. Έχουν δικαίωμα να αποκλείσουν το λιμάνι και να μην μπορεί να φύγει το πλοίο;
Αν αποκλείσουν τον απόπλου του πλοίου και δημιουργηθεί πρόβλημα στην κρουαζιέρα τοτε είναι βέβαιο ότι θα ακυρωθούν δεκάδες κρουαζιέρες που έχουν προγραμματιστεί για το καλοκαίρι. Καμία εταιρία δεν θέλει την αβεβαιότητα μιας επίσκεψης στην Ελλάδα !!! Υπ΄όψιν ότι το καλοκαίρι έρχετε κατα μέσο όρο 4 με 5 τεράστια πλοία την εβδομάδα αφήνοντας πολλά εκατομύρια ευρώ σε συνάλαγμα το οποίο θα κυκλοφορίσει απο χέρι σε χέρι και θα φτάσει και στο δικό μας.
Στην κατάσταση που είμαστε αυτό είναι καταστροφή αλλά κανένας πολιτικάντης δεν το καταδικάζει χωρις "Μα μου σου τού" - μην κατηγορηθεί ότι είναι και αντιλαϊκός γιατί πώς θα ξαναβγεί ;
Δεν πειράζει....ελπίζω να μην γίνει και η κρουαζιέρα μία ακόμα χαμένη ευκαιρία για την χώρα μας.
H Λογική με τον κακώς εννούμενο συνδικαλισμό ποτέ δεν συνυπήρξαν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤελικά έγινε ο αποκλεισμός. 750 άτομα καταταλαιπωρήθηκαν και θα πάνε πίσω στην πατριδα τους με τις χείριστες εντυπώσεις. Η εταιρία θα έχασε αρκετές εκατοντάδες χιλιάδες δολάρια και σίγουρα θα τεθεί θέμα κατά πόσο είναι φρόνιμο να έρχονται Ελλάδα αυτό το καλοκαίρι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε τις υγείες μας !!